VIDEOCABINA #1: VIDEOSABINA (ITALY, EUROPE July 2006)

Inside of a video-booth placed in the public square of a village, the inhabitants of a small country of the Sabina tell an ancient ritual, been born like religious festivity in order to honor the Corpus Domini. The information is accumulated, more often contradicted… but it is a rare opportunity to reveal itself, place and people, a way to speak about life, death, art, love, mankind, God. Made in collaboration with Elisabetta Pandimiglio and Enrico Blasi.

All’interno di una cabina collocata nella piazza del paese, gli abitanti di un piccolo paese della Sabina raccontano un antico rito, nato come festa religiosa per onorare il Corpus Domini. Le informazioni si susseguono, si accumulano, più spesso si contraddicono… ma è una rara opportunità per rivelarsi; per parlare di vita, morte, arte, amore, uomini, Dio. Realizzato in collaborazione con Elisabetta Pandimiglio, fotografia di Enrico Blasi.



Creative Commons License
VIDEOCABINA by VIDEOCABINE SERIES is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://cesarmeneghetti.blogspot.com/.